Podcast, az új médiafogyasztási trend

A podcast kifejezéssel már mindannyian találkoztunk, hiszen egy médiafogyasztási trendről van szó, amely a 2000-es évek közepén jelent meg, aztán elmúlt években óriási rajongótáborra tett szert. De mit is jelent pontosan, és minek köszönheti egyre növekvő népszerűségét? Ezt a témát járjuk most körül.

Mi fán terem a podcast?

Egy online szolgáltatás, mely lehetővé teszi, hogy korábban rögzített, tematikusan elrendezett audio anyagokat hallgass saját időbeosztásodnak megfelelően. Ezt megteheted online, de akár le is töltheted a kontenteket. Legnagyobb előnye éppen ebben rejlik: akkor és ott hallgatod, amikor és ahol szeretnéd (ellentétben a rádióadással).

Podcast mint marketing eszköz?

De még mennyire! A tematizált hanganyagok óriási lehetőségeket kínálnak a vállalkozások számára, hiszen nagyszerű lehetőség célcsoportjuk elérésére. A podcast népszerűségének egyik fő oka, hogy általa az emberek az amúgy kihasználatlan idejüket (pl. házimunka, utazás vagy futás közben) is felhasználhatják szórakozásra és/vagy információszerzésre.

Egy kis statisztika…

2020-as adatok alapján az aktív internethasználók mintegy 12%-a (800 ezer fő) heti rendszerességgel hallgat audio anyagokat. Ez az arány napjainkban jóval nagyobb, hiszen ma már 2 millió podcast csatorna létezik, amelyeken 48 millió adás található. Az iparág árbevétele 1 millió dollár feletti, s várhatóan a növekedés a következő években is folytatódni fog.

Ha hallgatni szeretnéd…

Először is szükséged lesz egy applikációra vagy egy szoftverre, amely lehetővé teszi a lejátszást okoseszközödön. Ilyen például a Spotify, az iTunes, a Soundcloud vagy a Google Podcast.

Ha szeretnél offline is hanganyagokat hallgatni, akkor válassz olyat, ami lehetővé teszi a letöltést! Így akkor is hallgathatod kedvenc csatornáidat, amikor épp nem vagy internetközelben.

Ha podcastet készítenél…

Nagyon fontos, hogy betarts néhány ökölszabályt, ha az audio anyagokat marketing tervezés részeként a célok szolgálatába szeretnéd állítani.

Az első és legfontosabb, hogy olyan témát válassz, amelyhez valóban értesz, s amelyről érdekes és értékes információkat tudsz nyújtani mások számára. Légy mindig spontán, közvetlen és szórakoztató!

Maradj következetes a tartalomgyártás során – ha a kontentek egységesek, és kidolgozott arculattal vágsz bele a hanganyaggyártásba, saját márkádat is építheted!

Adj a minőségre! Ennek egyik feltétele a megfelelő technika biztosítása. A jó hangminőség elérhetetlen egy kiváló mikrofon (illetve az ahhoz szükséges állvány) nélkül, de hangkártya, pop filter, kábelek és hangelnyelő szivacs is kelleni fog, ezeket mind be kell szerezned. Vagy dönthetsz úgy is, hogy kibérelsz egy podcast stúdiót, ahol minden szükséges eszköz a rendelkezésedre áll.

Hála az RSS technológiának, ma már egyszerűen közzé teheted az elkészült tartalmakat, akár egyszerre több helyen is. Ha ez megvan, nem marad más hátra, mint kiposztolni a social media oldalon a hírt az új kontentről, hogy minél több emberhez eljusson!

Author: NeoFm

Vélemény, hozzászólás?